sahabatku :))

Wednesday, July 18, 2012

perjalananmu masih jauh



Alhamdulilah praktikalku sudah mencecah masuk minggu ke empat. Subhanallah rasa macam cepat masa berlalu dengan pantasnya. Ramadhan pun hampir tiba sekurang-kurangnya lagi 3 hari lagi, semoga ALLAH dapat memanjangkan usiaku.AMIN :)

Pengalaman yang paling seronok. Kali kedua dapat melihat penyu dengan izinNYA. Bila memikirkan bagaimana kehidupan anak penyu ini selepas ditinggalkan ibunya bersama saudaranya yang ramai, Kenal ke antara ibu dan anak?atau antara saudaranya sendiri.SUBHANALLAH! semua ini kuasa ALLAH untuk mengaturkan makhluk dibumiNYA. KUN FAYAKUN *jadi,maka jadilah.

Terkedek-kedek melihat anak penyu ini berjalan di atas pasir menuju ke gigi air untuk menyelamatkan diri daripada pemangsanya. Berenang dengan sendirinya, tiada bimbingan daripada ibunya tetapi masih berusaha untuk berdikari. Mampukah diriku menjadi sepertinya dengan tiada bimbingan oleh seseorang. Tidak mungkin tapi ALLAH masih bersamaku. Jadikan semangat anak penyu ini sebagai contohnya. Teruskan kehidupan ini dengan memperbanyakkan ilmu dan beramal kepadaNya. 
Moga semua anak penyu yang sudah dilepaskan dapat menyusuri kehidupan laut disana. Perjalananmu masih jauh untuk mencari pengalaman suka duka. SEE YOU AGAIN #baby turtle. :')


"HIDUP UMPAMA AISKRIM,NIKMATILAH IA SEBELUM CAIR"

4 comments:

  1. praktikal dekat terengganu ke?? untunglaa dapat tgk penyu.. huhu, subhanallah..

    ReplyDelete
  2. eh,bukan2.di melaka je.ni kat pusat penyu pengkalan balak.melawat tempat disana.

    ReplyDelete
  3. teruskan jihad, mari kita jd sepertianak penyu yg berenang di lautan luas..
    sama2 kita tempuh dunia yg fana dan penuh dgn kelalaian dgn tabah, berbekalkan iman dan tauhid..
    ( 2: 216)

    ReplyDelete
  4. sis hariyani,insyallah "inna dina indallahil ISLAM",
    agama di sisi ALLAH adalah ISLAM.
    jaga diri di negara orang.luaskan ilmu disana;)

    ReplyDelete

apa yang anda rasa tersirat dihati luahkan :)